Katecheta 6/1998
Katecheta 6/1998
E-wydanie
„Katecheta” jest teraz również dostępny Jako e-wydanie!
Na półkę Katechety
Święty Jan Paweł II Best
seller
Eliza Piotrowska
KSIĄŻKA
35,90 zł 30,50 zł

Metody pracy na lekcji

Justyna Wójcik , Zbigniew Barciński
Metody integracyjne mają ułatwić kontakt między osobami, pomóc. Ich celem jest zintegrowanie, zespolenie grupy, zbudowanie w niej jedności. Metody mają pomóc w przekształceniu luźnego zbioru jednostek we wspólnotę osób, które się znają i choćby w minimalnym stopniu nawiązały więzy. Nawiązanie więzi jest podstawą wspólnej pracy, współdziałania.
Zbigniew Barciński
Po prezentacji efektów pracy małych grup prowadzący musi uporządkować całą pracę, postawić kropkę nad i. Wytwory pracy grupy, to co jest skutkiem aktywności uczestników musi zostać świadomie wykorzystane. Inaczej mówiąc, całą dynamikę pracy grupy trzeba spożytkować z punktu widzenia celów katechezy. Zakończenie pracy jest w pewnym sensie tym, co najistotniejsze, co nadaje sens całości. Łacińskie przysłowie mówi: Finis coronat opus - koniec wieńczy dzieło. Powstaje pytanie - Jak można dobrze zamknąć pracę metodami aktywizującymi? Jakie są możliwości jej zakończenia?
Zbigniew Barciński
Artykuł archiwalny
Zamów prenumeratę „Katechety”
czyli ponad 100 stron artykułów, dyskusji i pomocy dydaktycznych CO MIESIĄC.