Katecheta 7/1999
Katecheta 7/1999
E-wydanie
„Katecheta” jest teraz również dostępny Jako e-wydanie!
Na półkę Katechety
Nowe patyki i patyczki. Audiobook CD
ks. Jan Twardowski
MULTIMEDIA
25,00 zł 21,25 zł

Forum „katechety"

Wskazówki dla nauczycieli uczących dzieci z wadami słuchu w szkołach masowych
Autor: Magdalena Magierska
Artykuł archiwalny
Aktualny poziom medycyny pozwala różnymi metodami wykryć wadę słuchu zaraz po urodzeniu dziecka. Wczesne wykrycie dysfunkcji narządu słuchu stwarza szansę na podjęcie skutecznych działań rewalidacyjnych. Perspektywy rozwojowe dziecka z wadą słuchu zależą nie tylko od wieku, w którym nastąpiło uszkodzenie, nie tylko od stopnia utraty słuchu (niedosłuch lekkiego i średniego stopnia, głęboki niedosłuch, głuchota), ale przede wszystkim od warunków, w jakich przebiegał proces wychowawczy, rehabilitacyjny i rewalidacyjny. Dziecko, które urodziło się głuche lub straciło słuch po urodzeniu nie było w stanie przyswoić sobie mowy w sposób naturalny, znalazło się w gorszej sytuacji od tego, które utraciło słuch już po opanowaniu mowy.

To jest artykuł płatny.

Aby przeczytać go w całości kup dostęp za 1 kredyt.