Katecheta 9/1999Metody pracy na lekcji
5 z 25
Autor: ks. Zbigniew Paweł Maciejewski
Artykuł archiwalny
Metoda 5 z 25 jest sposobem prowadzenia dyskusji. Polega na analizie jakiegoś zjawiska, sytuacji, pojęcia; znalezieniu jego części składowych, wyborze najważniejszych i utworzeniu z nich hierarchii. Wybór i układ elementów uczestnicy powinni uzasadnić. Metodę można zastosować do tematów, które z natury rzeczy są złożone i wieloaspektowe, np. Co jest ważne w życiu rodzinnym? Czego szukamy w Piśmie Świętym? Jaki jest sens Świąt Bożego Narodzenia? Pozwala ona na zorientowanie się w systemach wartości uczestników. Uczy umiejętności obrony swoich poglądów i wypracowywania kompromisów. Przy pracy tą metodą potrzebne są przygotowane wcześniej kartki zawierające listę elementów (niekompletną), nad którą pracować będą uczestnicy, czyste kartki, mazaki.
To jest artykuł płatny.
Aby przeczytać go w całości kup dostęp za 2 kredyty.