Katecheta 10/2000Metody pracy na lekcji
Różańcowe refleksje (elementy metody "2-4-8")
Autor: Irena Hanus
Artykuł archiwalny
Kilka lat temu do sali katechetycznej, w której uczę, przyniosłam duży drewniany różaniec. Każde jego "ziarenko" jest wielkości piłeczki pingpongowej. Położyłam go na szafce obok Pisma Świętego i świecy. Leżał tam jakiś czas. Pomyślałam, że można go wykorzystać jako element zachęcający, mobilizujący do dania odpowiedzi Matce Bożej, która w objawieniach zaprasza nas do modlitwy różańcowej. W październiku zaproponowałam uczniom klas czwartych i szóstych, które uczyłam w minionym roku szkolnym, żebyśmy rozpoczynali każdą katechezę (przynajmniej w tym miesiącu) jedną tajemnicą Różańca. Poprosiłam kilka osób do wyjścia na środek i trzymania różańca. Chętnych było wielu. Na następnych lekcjach dochodziło do sprzeczek: "On już trzymał różaniec, a ja jeszcze nie". Byłam mile zaskoczona ich zaangażowaniem
To jest artykuł płatny.
Aby przeczytać go w całości kup dostęp za 2 kredyty.