Jaką metodą pracować, by uczniowie jak najwięcej zapamiętali, rozumieli i ... (analiza porównawcza)
Autor: Elżbieta Kotkowska
Artykuł archiwalny
W klasie ósmej szkoły podstawowej przeprowadziłam cykl katechez, które posiadały wspólne założenie. W różnych aspektach i różnymi metodami pragnęłam wprowadzić uczniów w świat prawdy o miłości Boga do ludzi, która dotyczy człowieka i wszechświata. Tematyka przeprowadzonych katechez nie zawsze mówiła wprost o założonych celach i był to zamierzony środek metodyczno-dydaktyczny. Katechezy były przeprowadzone różnymi, ale bardzo prostymi metodami, które w skrócie opisałam poniżej i zebrałam w tabelce. Na zakończenie uczniowie pisali sprawdzian, czyli w formie pisemnej wypowiadali się na jeden z pięciu tematów. W tym opracowaniu pragnę podzielić się moimi wnioskami nad skutecznością stosowanych przeze mnie metod. Jest to oczywiście wycinkowe badanie, przeprowadzone tylko w jednej klasie. Jednakże myślę, że niektóre wnioski warte będą przemyślenia i ewentualnego zastosowania.