Katecheta 3/2001Metody pracy na lekcji
Msza święta (rysunek, synektyka)
Autor: Hanna Zielińska
Artykuł archiwalny
W klasie czwartej szkoły podstawowej na zakończenie cyklu katechez dotyczących liturgii eucharystycznej, zaproponowałam dzieciom wykonanie rysunków.
Podzieliłam uczniów na 5 grup. Każda grupa otrzymała jedno ze zdań: 1) Msza św. jest ofiarą; 2) Msza św. jest ucztą ofiarną; 3) Msza św. jest dziękczynieniem; 4) Msza św. jest ucztą miłości; 5) Msza św. jest ucztą zjednoczenia z Bogiem i ludźmi. W tajemnicy przed innymi grupami, uczniowie mieli zilustrować otrzymane zdanie na kartce z bloku rysunkowego. Dzieci bardzo chętnie zabrały się do pracy. Kiedy czegoś nie wiedziały, prosiłam, aby zastanowiły się, dlaczego Mszę św. można nazwać tak, jak zostało to podane na kartce. W następnym etapie pracy grupy prezentowały swoje rysunki i tłumaczyły, dlaczego Msza św. jest ofiarą, ucztą, dziękczynieniem, itd.
To jest artykuł płatny.
Aby przeczytać go w całości kup dostęp za 2 kredyty.