Kościół a postęp. Edukacja ekologiczna
Autor: Hanna Nieciecka
Artykuł archiwalny
Treści programowe ścieżki: przyczyny i skutki niepożądanych zmian w atmosferze, biosferze, hydrosferze i litosferze.
Zamierzone osiągnięcia: uczeń wie, co to jest postęp;
umie przedstawić ambiwalentność postępu; potrafi uchwycić ludzki i religijny wymiar postępu.
Czas trwania zajęć: 2x45 minut.
Metody, techniki i formy:
Materiały:
-
fragment encykliki papieża Jana Pawła II Rademptor hominis (załącznik 1),
-
fragment encykliki papieża Pawła VI Populorum progressio (załącznik 2),
-
dekalog św. Franciszka z Asyżu (załącznik 3),
-
Pismo św. (Rdz 1,28b),
-
Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym KDK: KDK 37 (załącznik 4),
-
KDK 38 (załącznik 5),
-
krzyżówka dla każdego ucznia (załącznik 6),
-
sentencja Alfreda Nobla: "Postęp ma dwa oblicza".