Dyscyplina, ład i uwaga
Autor: ks. Zbigniew Paweł Maciejewski
Katecheta, jak każdy nauczyciel, sięgając w księgarni po książkę dotyczącą zachowania porządku na lekcji, stawia sobie pytania dotyczące źródeł, z których czerpał jej autor. Jeśli dowiaduje się, że źródłem tym były jedynie teoretyczne dywagacje w cieniu uniwersyteckich katedr, to grzecznie odłoży książkę na swoje miejsce. Jeśli jednak nabierze się i dokona zakupu (źródła takie bywają starannie maskowane - nie ma się przecież czym chwalić), to po pobieżnej lekturze ustawi ją prędko na najwyższej półce, gdzie pożytek z zakupu będzie wprost proporcjonalny do piękna grzbietu okładki.
Katecheta, jak każdy nauczyciel, sięgając w księgarni po książkę dotyczącą zachowania porządku na lekcji, stawia sobie pytania dotyczące źródeł, z których czerpał jej autor. Jeśli dowiaduje się, że źródłem tym były jedynie teoretyczne dywagacje w cieniu uniwersyteckich katedr, to grzecznie odłoży książkę na swoje miejsce. Jeśli jednak nabierze się i dokona zakupu (źródła takie bywają starannie maskowane - nie ma się przecież czym chwalić), to po pobieżnej lekturze ustawi ją prędko na najwyższej półce, gdzie pożytek z zakupu będzie wprost proporcjonalny do piękna grzbietu okładki.