Katecheta 7/2002
Katecheta 7/2002
E-wydanie
„Katecheta” jest teraz również dostępny Jako e-wydanie!
Na półkę Katechety
Katolicy powróćcie do domu. Niezwykły Boży plan na twoje życie Best
seller
Tom Peterson
KSIĄŻKA
20,00 zł 9,00 zł

Forum „katechety"

Pytanie alternatywne - problem nie tylko nowicjuszy
Autor: ks. Radosław Chałupniak
Artykuł archiwalny
 Dobrego lub - inaczej - doświadczonego nauczyciela poznaje się po wielu opanowanych do perfekcji i uświadomionych formach zachowania w relacjach do uczniów. Między innymi charakterystyczny jest sposób zadawania przez nauczyciela pytań. Jest to jedna z podstawowych, wyćwiczonych umiejętności, którą od czasu do czasu warto samodzielnie ocenić i - ewentualnie - udoskonalić.
    Pytanie jako "wezwanie, które oczekuje na odpowiedź", jest istotnym elementem w pracy dydaktycznej i nie powinno być przez katechetę lekceważone. Jeżeli pyta on nieumiejętnie, jeżeli nie jest świadom, w jakim celu zadaje pytanie lub robi to w sposób automatyczny i nieprzemyślany, wówczas proces dydaktyczny, który tworzy, ulega zachwianiu. Trudno spodziewać się wielkich rezultatów po automatyzmie i bylejakości.

To jest artykuł płatny.

Aby przeczytać go w całości kup dostęp za 1 kredyt.