Metody pracy na lekcji

Jak całościowo spojrzeć na scenariusz?
Autor: Zbigniew Barciński
Artykuł archiwalny
Dotychczasowe analizy dotyczyły kolejnych kroków konstruowania scenariusza katechezy z wykorzystaniem metod aktywizujących. Budując taki scenariusz, trzeba na koniec zobaczyć go całościowo, „z lotu ptaka" i z tej perspektywy dokonać ostatecznych korekt.
Podstawą takiego całościowego spojrzenia jest uzmysłowienie sobie myśli przewodniej ka­techezy. Przypomnijmy: wybór tej myśli jest pierwszym krokiem konstruowania katechezy. Ona ma być osią scenariusza, jego „kręgosłupem" i merytorycznym punktem ciężkości. Zrozumie­nie, zapamiętanie i zaakceptowanie tej myśli przez uczniów winno natomiast być celem kate­chezy. Jeśli uczniowie „uchwycą" myśl przewodnią, to wszystkie inne treści katechezy będą mogli z nią logicznie powiązać i dzięki temu też lepiej zapamiętać.

To jest artykuł płatny.

Aby przeczytać go w całości kup dostęp za 2 kredyty.