Metody pracy na lekcji

Nietypowe inspiracje - część I
Autor: Marek Kosacz OP
Artykuł archiwalny
Dziś jest 1 czerwca. Wstałem wcześnie rano, pomodliłem się i zjadłem śniadanie. Włączyłem ko­mórkę. Po chwili usłyszałem sygnał informujący mnie o tym, że dostałem sms-a. Przeczytałem go i uśmiechnąłem się. „Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka". Nawet nie wiem, od kogo by­ły te życzenia. Ważne, że ktoś pamiętał, ważne, że czasami nadal myślę i czuję się jak małe dziecko, że wykorzystuję tę umiejętność w pracy katechetycznej. Zarówno w przedszkolu, jak i w liceum.
Myśl jak dziecko. To pomaga wpaść na pomysł. Dzieci mają dar łączenia rzeczywistości z absur­dem. Warto obserwować je i uczyć się, jak kojarzą przedmioty, pojęcia i emocje. One są ekspertami od swobodnego myślenia.

To jest artykuł płatny.

Aby przeczytać go w całości kup dostęp za 2 kredyty.