Jaka może być szkoła?
Autor: Wojciech Żmudziński SI
Dla klas gimnazjalnych i licealnych
Cel: uświadomienie uczniom, jak indywidualne zachowanie wpływa na ważną dla wszystkich
jakość szkolnej wspólnoty.
Ilość uczestników: 12-36.
Czas trwania: 45-60 minut.
Materiały: karta pracy ucznia (załącznik).
Przebieg zajęć
Nauczyciel rozdaje każdemu uczniowi kartę pracy i dzieli klasę na czteroosobowe grupy. Uczniowie dyskutują (15 minut) w grupach na temat, co oznacza sformułowanie dobra szkoła, a co zła oraz co sprawia, że nauczyciele, rodzice i uczniowie dobrze wypowiadają się o szkole. Podczas dyskusji każdy wpisuje swoje refleksje do tabeli znajdującej się na karcie pracy. Przez kolejne 10 minut dyskusja przenosi się na forum klasy. Następnie uczniowie kontynuują rozmowę w grupach, odpowiadając sobie na poniższe pytania....