Prawdziwa a pozorna wolność człowieka
Autor: Barbara Bachurek
Dla klas ponadgimnazjalnych
Cel ogólny:
Cele operacyjne:
-
uczeń umie zdefiniować prawdziwą wolność człowieka jako zerwanie ze złem, podążanie ku dobru i prawdzie drogą przykazań;
-
uczeń rozumie różnicę pomiędzy wolnością prawdziwą a pozorami wolności;
-
uczeń potrafi podjąć decyzję życia w wolności, zerwania ze złem i kroczenia drogą miłości Boga i bliźniego.
Pomoce: kaseta
New life M z tekstem piosenki Mieczysława Szcześniaka
Stawka większa niż..., czasopisma młodzieżowe: "Bravo", "Bravo Girl", "Dziewczyna", "Twist", "Miss", "Popcorn"; dwa arkusze szarego papieru; nożyce; "plastelinka" do przyklejania; Pismo Święte; odbite na ksero fragmenty wypowiedzi Ojca Świętego i Kongregacji Nauki i Wiary na temat wolności; kartki z poleceniami do pracy w grupach; duże czerwone serce; kilkanaście grubszych nitek długości ok. 30 cm; fragmenty książki M. Quoista
Modlitwa i czyn (s. 234); śpiewniki z tekstem pieśni:
Abba Ojcze.