KŁOPOTLIWE PYTANIA

Czy rozwój osobowości jest tym samym, co rozwój osoby?
Autor: ks. Marek Dziewiecki
Artykuł archiwalny
  Większość systemów pedagogicznych zakłada, że celem wychowania jest rozwój osobowości. Osobowość oznacza typowy dla danego człowieka sposób przeżywania samego siebie oraz kontaktowania się ze światem zewnętrznym. Dojrzała osobowość wiąże się ze sprawnością myślenia, z równowagą emocjonalną, z odpornością na stresy i problemy, z dobrym radzeniem sobie w życiu osobistym, rodzinnym, zawodowym i społecznym. Z tego względu wielu wychowawców uważa, że rozwój osobowości stanowi podstawowy cel wychowania oraz ostateczne kryterium dojrzałości. Jednak sprawa kryteriów ludzkiej dojrzałości okazuje się równie złożona i wieloaspektowa, jak sam człowiek.

To jest artykuł płatny.

Aby przeczytać go w całości kup dostęp za 1 kredyt.