MATERIAŁY PRAKTYCZNE

Kilka wskazówek do tematu: Stworzenie.
Autor: ks. Andrzej Dańczak
Artykuł archiwalny
Zagadnienie stworzenia świata i człowieka należy dzisiaj do grupy pytań najbardziej istotnych na etapie przechodzenia ucznia do dojrzałego rozumienia wiary. To właśnie na tym polu tematycznym konieczna jest reinterpretacja treści wiary. Uczeń z początków swojej katechizacji, a prawdopodobnie także z tradycji wyniesionej z domu, zna opowiadania z Rdz 1-2. Jednocześnie dosyć szybko otrzymuje w szkole wiedzę dotyczącą ewolucyjnego rozwoju świata, przyrody nieożywionej i ożywionej. Trzeba jasno stwierdzić - a było to i ciągle pozostaje doświadczeniem piszącego te słowa - iż mimo nauki płynącej z Magisterium, nauczania Kościoła, rozwijającej się wciąż teologii, oficjalnej afirmacji nauki, w tym nauk przyrodniczych, mimo wielokrotnie wyrażanej chęci pełnego uszanowania autonomii wszystkich nauk, budowania modeli koegzystencji treści wiary i tych wynikających z badań naukowych, bardzo często mamy do czynienia z dychotomią u ludzi wierzących, szczególnie jeżeli chodzi np. o interpretację wspomnianej Rdz 1-2, a szerzej rozdziałów 1-11. 

To jest artykuł płatny.

Aby przeczytać go w całości kup dostęp za 2 kredyty.