Skuteczna interwencja wychowawcza. Część VII: Kłamstwo
Autor: Zbigniew Barciński, s. Justyna Rosińska
Tematem niniejszego artykułu[1] jest poszukiwanie skutecznych sposobów interwencji wychowawczej w sytuacji, kiedy uczeń czy wychowanek kłamie. Najpierw przyjrzymy się kilku przykładowym sytuacjom tego typu, potem poszukamy odpowiedzi na pytanie o cele interwencji w przypadku kłamstwa ucznia, a na koniec zastanowimy się, jak w takiej sytuacji przeprowadzić interwencję wychowawczą, aby osiągnąć założone cele.
Tematem niniejszego artykułu jest poszukiwanie skutecznych sposobów interwencji wychowawczej w sytuacji, kiedy uczeń czy wychowanek kłamie. Najpierw przyjrzymy się kilku przykładowym sytuacjom tego typu, potem poszukamy odpowiedzi na pytanie o cele interwencji w przypadku kłamstwa ucznia, a na koniec zastanowimy się, jak w takiej sytuacji przeprowadzić interwencję wychowawczą, aby osiągnąć założone cele.