Metody pracy na lekcji

Orły czy papugi? Propozycja lekcji wychowawczej na temat zwyczaju lub obowiązku noszenia stroju szkolnego ("mundurka")
Autor: Zbigniew Kruszewski
Dla uczniów klas I gimnazjalnych, w których taki zwyczaj/obowiązek istnieje
Cele:
– uświadomienie nowym uczniom, dlaczego w szkole obowiązują tzw. mundurki szkolne (oficjalne/obowiązkowe stroje);
– pokazanie, jaki sens wychowawczy ma wymaganie dostosowywania stroju do sytuacji.
Czas: godzina lekcyjna.
Uwaga! Ponieważ uczniowie często nie prowadzą zeszytów do godzin wychowawczych, zapisy pozostają na tablicy. Zachęcamy jednak do wprowadzenia notatników – wówczas uczniowie będą mogli sporządzić tradycyjną notatkę z lekcji lub zakończyć ją krótką pisemną refleksją.
 

To jest artykuł płatny.

Aby przeczytać go w całości kup dostęp za 2 kredyty.