Na trzecie dziesięciolecie... Katecheza - świadkiem w świecie nauki
Autor: Andrzej Sobieraj
Artykuł archiwalny
Jednym z kierunków, który – w dobie rozwoju poszczególnych dyscyplin naukowych – musi podjąć katecheza, aby odegrać istotną rolę w procesie edukacyjnym i wychowawczym, jest współpraca na polu merytorycznym oraz dydaktycznym. Nieuniknionym elementem tej współpracy powinna być otwartość i wymiana wzajemnych doświadczeń. Uzasadniona i wręcz konieczna otwartość katechezy na ogólnie i szeroko rozumianą naukę (effatyzm interdyscyplinarny)
[1], wbrew pozorom, nie musi jednak stać się źródłem sukcesu samym w sobie i, godną miana posłannictwa Chrystusowego, metodą realizacji misji Kościoła w świecie i społeczeństwie. Metoda opierająca się na automatyzmie nie może bowiem właściwie funkcjonować w katechezie, bo mogłoby to grozić utratą jej tożsamości czy też zarzuceniem duchowego wymiaru.