Katecheta 12/2012
Katecheta 12/2012
E-wydanie
„Katecheta” jest teraz również dostępny Jako e-wydanie!
Na półkę Katechety
A jak tam twoje dzieci? Porozmawiajmy o wychowaniu
Guy Gilbert
KSIĄŻKA
19,90 zł 3,00 zł

„...EXEMPLA TRAHUNT”

Dorota Szlendak
Cele: uczeń opowiada, jak wyglądał zwój; zapoznaje się z historią o trzech królach; odpowiada na pytania związane z treścią wiersza;bierze udział w zabawie dramowej (odgrywa rolę jednego z trzech królów lub Heroda);tworzy historyjkę (układa za pomocą kolorowanek lub samodzielnie wykonanych ilustracji zwój, czyli historię wędrówki trzech królów); współpracuje w grupie.Rodzaje aktywności: słowna i plastyczna.Formy pracy: grupowa, zespołowa.
Aneta Rayzacher-Majewska
Cele katechetyczne wymagania ogólne: pogłębienie znajomości biblijnych fragmentów wzywających chrześcijan do bycia solą ziemi i egzystencjalna interpretacja tekstów; poszerzenie wiedzy na temat różnorodnego zastosowania soli oraz jej symboliki religijnej; ukazanie obowiązku pracy nad sobą, który będzie wyrażał się w naśladowaniu Chrystusa niezależnie od okoliczności i przekazywaniu Jego orędzia; rozwijanie umiejętności świadczenia o Jezusie we własnym środowisku.Treści nauczania wymagania szczegółowe:uczeń na podstawie doświadczenia i spotkań omawia szerokie zastosowanie soli w przyrodzie;opierając się na wybranych tekstach biblijnych wyjaśnia własnymi słowami wezwanie Chrystusa do bycia solą ziemi; uzasadnia, że pomocą w byciu solą ziemi są: sakramenty, modlitwa, lektura Biblii, lekcje religii oraz dobre uczynki;wyjaśnia, iż troska o zachowanie godności chrześcijanina (smaku soli) jest zobowiązaniem dla każdego wierzącego;na podstawie dotychczasowej wiedzy i treści przekazanych podczas spotkań omawia przykłady bycia solą ziemi w życiu codziennym w domu i szkole.
Aneta Rayzacher-Majewska
Cele katechetyczne wymagania ogólne:pogłębienie świadomości w odniesieniu do ogłoszonego Roku Wiary oraz jego głównych założeń;zaznajomienie z fragmentami biblijnymi, ukazującymi wartość wiary i ich egzystencjalna interpretacja; poszerzenie wiedzy na temat różnych sposobów przeżywania wiary i świadczenia o niej; zapoznanie się ze współczesnymi świadkami wiary.Treści nauczania wymagania szczegółowe:uczeń na podstawie doświadczenia i spotkań omawia ideę Roku Wiary jako szczególnego czasu odnowienia i pogłębienia własnej relacji z Bogiem; na podstawie wybranych tekstów biblijnych wyjaśnia wartość wiary i wymienia postaci z historii zbawienia, charakteryzujące się szczególną wiarą; po spotkaniach wyjaśnia, że wiara jest nie tylko deklaracją, że zobowiązuje do konkretnych postaw i uczynków; na podstawie dotychczasowej wiedzy i treści przekazywanych podczas spotkań omawia przykłady dzisiejszych świadków wiary w życiu publicznym; wymienia różne sposoby wyrażania i pogłębiania wiary oraz stara się podejmować je we własnym życiu.
s.Faustyna Hipnarowicz
Celem projektu jest refleksja nad dzieleniem się doświadczeniami wiary i świadectwem życia zgodnego z Ewangelią.Cele katechetyczne wymagania ogólne: rozwijanie duchowości komunii; kształtowanie postawy apostolskiej; formowanie uczniów zdolnych do czynnego zaangażowania się w przemianę świata; uwrażliwienie na najbardziej potrzebujących; służba ubogim i potrzebującym w szkolnym kole Caritas.Treści nauczania wymagania szczegółowe: uczeń po rekolekcjach wyjaśnia znaczenie hasła roku duszpasterskiego: Być solą ziemi;podczas pierwszego dnia rekolekcji określa cechy świadka Chrystusa oraz interpretuje znaczenie ewangelicznej soli w życiu chrześcijanina; w drugim dniu uczeń poznaje współczesnego świadka wiary i jego zaangażowanie ewangelizacyjne; na zakończenie trzeciego dnia zapoznaje się z działalnością szkolnego koła Caritas i podejmuje decyzję o przynależności do niego.
s.Faustyna Hipnarowicz
Celem projektu jest refleksja nad świadomością przynależności do Chrystusa i dzieleniem się doświadczeniami wiary.Cele katechetyczne wymagania ogólne: rozwijanie odpowiedzialności za rozwój wiary; kształtowanie postawy świadka wiary; formowanie uczniów odpowiedzialnych za przekaz wiary; kształtowanie harmonijnej postawy między wiarą a życiem.Treści nauczania wymagania szczegółowe:uczeń po rekolekcjach wyjaśnia słowa będące hasłem rekolekcji: wiem, komu uwierzyłem (2 Tm 1, 12);w trakcie zajęć (pierwszego dnia rekolekcji) omawia zobowiązania wynikające z przyjęcia wiary i świadomie odnawia przyrzeczenia chrztu świętego; po zajęciach (w drugim dniu rekolekcji) wymienia podstawowe treści Credo i samodzielnie wytycza drogę rozwoju wiary w swoim życiu;na zakończenie trzeciego dnia na podstawie wybranych świętych uczeń charakteryzuje postawę zawierzenia Bogu.
Zamów prenumeratę „Katechety”
czyli ponad 100 stron artykułów, dyskusji i pomocy dydaktycznych CO MIESIĄC.