Forum „katechety"

Od werbalizmu do komunikacji. Refleksja nad środkami dydaktycznymi w procesie nauczania
Autor: Aleksandra Bałoniak
Gdyby nauka religii miała na celu jedynie wiedzę religijną, wszystko byłoby prostsze, ale celem katechizacji jest życie religijno-moralne i wychowanie prawdziwego chrześcijanina.
Dobrze wiemy, że można coś znać i rozumieć, a jednak postępować inaczej. Dorośli też potrafią bronić się przed życiem, w którym stawia się wymagania: kierują się wtedy myślą, aby tylko nic nie zmieniać, aby tylko zachować święty spokój i spokój sumienia. Nasi uczniowie często po wyjściu z lekcji religii: na ulicy, boisku, w domu zapominają o tym, co starał się im wyjaśnić katecheta.
Zastanawiamy się, co paraliżuje poznaną na lekcji prawdę lub zasadę postępowania. W kontekście katechetycznym odpowiedź jest prosta: rozumu nie można traktować jako czegoś zupełnie odrębnego i niezależnego od reszty człowieka. Poznanie u człowieka wiąże się z jego wrażeniami, dążeniami i przeżyciami.

To jest artykuł płatny.

Aby przeczytać go w całości kup dostęp za 1 kredyt.