Wiesław Zdziabek
Wielu nauczycieli – zwłaszcza historii w szkołach ponadgimnazjalnych – z rozrzewnieniem wspomina ośmioklasową szkołę podstawową i czteroletnie liceum. Czy słusznie? Prześledźmy wspólnie kluczowe reformy naszego szkolnictwa i oceńmy, w jaki sposób wpłynęły one na jakość nauczania historii.
Marcin Buczek
Rocznica chrztu Polski jest doskonałą okazją do refleksji nad sprawami nam najbliższymi. Sprawą bliską dla nauczycieli jest poziom i sposób nauczania oraz punkt widzenia nauczyciela historii na nauczanie historii we współczesnej w szkole.
Barbara Chyłka
W obecnym przedstawieniu pragnę polecić strony internetowe, odnoszące się do historii, które można wykorzystać w pracy katechety. Dobrze przygotowane i ciekawie opracowane portale historyczne mogą być przydatne zarówno dla nauczycieli, jak i dla rodziców, którzy chcą przekazać dzieciom zamiłowanie do przeszłości i pomóc w odkrywaniu jej znaczenia.
ks. Mariusz Drygier
Spojrzenie na historię Kościoła może być różne. Przeciwnicy zawsze będą wypominali zło, zwolennicy wskażą dobro. Katecheci, także ci, którzy nie studiowali teologii, mogą odnaleźć w tym tekście ważne wydarzenia z historii Kościoła w naszym kraju. Nie jest to wybór bezdyskusyjny, ale może obudzić zainteresowanie i zachęcić do dalszych, własnych poszukiwań.
ks. Wojciech Lechów, kl. Rafał Witkowski
Wypisanie się z religii w szkole niesie ze sobą szereg konsekwencji, poczynając od możliwości zaciągnięcia winy moralnej, przez poważne naruszenie troski o wiarę i życie duchowe, utrudnienie przygotowania do małżeństwa, aż do pozbawienia się możliwości przygotowywania się do sakramentów.