s. Anna Kiczyńska FMNP
Mama:
Wojtek, coś taki zmartwiony, powiedz,
co za kłopot chodzi ci po głowie.
Wojtek:
Siostra na jutro dała zadanie,
znaleźć odpowiedź na jedno pytanie:
Kto jest najlepszym twym przyjacielem?
A ja po prostu tego nie wiem.
Mama:
Usiądź i pomyśl, Bóg ci pomoże
znaleźć najlepszą w świecie odpowiedź.
Dorota Szlendak
Dla klasy IV
Cele katechetyczne – wymagania ogólne:
poznanie postaci świętego Mikołaja, biskupa Miry
umacnianie wiary w moc wstawiennictwa świętych.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
Wiedza:
po katechezie uczeń wymienia różnice między św. Mikołajem, biskupem Mirry, i Mikołajem z Laponii
weryfikuje prawdziwe i fałszywe informacje na temat świętego.
Dorota Monika Ząberg
Scenariusz z padletem
II etap edukacyjny
Cele katechetyczne – wymagania ogólne:
analiza i interpretacja życia i myśli św. Matki Teresy z Kalkuty
kształtowanie postawy radości życia, służby i dobroduszności.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
Wiedza:
po katechezie uczeń wyjaśnia metaforę: „być bogatym, nie mając pieniędzy”
po katechezie uczeń opowiada o życiu św. Matki Teresy z Kalkuty
po katechezie uczeń wymienia różne formy służenia innym.
s. Ewa Orzechowska SJE
Dla szkoły podstawowej
Obsada: Maryja, Józef, aniołowie, Matka Teresa, Jan Paweł II, patron szkoły, powstaniec, 4 dziewczynki, 8 chłopców, dzieci, które dekorują choinkę.
Jeremiasz:
Cześć, Wiktor! Nie widziałem cię jeszcze na Mszy świętej niedzielnej, a w tym roku idziesz do I Komunii Świętej.
Wiktor:
Cześć… no tak… bo wiesz… Nie wiem, czy chcę iść do Komunii…
Michalina:
Co się stało? Przecież rok temu chciałeś być ministrantem!
Wiktor:
Tak, ale… mam problem… nie wiem, czy ja wierzę.
Rodzice każą mi chodzić do Kościoła, siostra wymaga… a ja się zastanawiam, jak to możliwe,
że Bóg tak potężny chciał stać się człowiekiem.
Po co? I tak zła nie pokonał. Tyle jest nieszczęść! Tyle jest zła!
s. M. Lilianna Adamuszewska CSSF
II etap edukacyjny
Cele katechetyczne – wymagania ogólne:
kształtowanie świadomości, że wszelkie dobro pochodzi od Boga
formowanie postawy, że sakramenty i modlitwa czynią nasze serce czystym i radosnym
budzenie entuzjazmu wiary, który rodzi się z życia w bliskości Boga.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
Wiedza:
po zakończonej lekcji uczeń wymienia źródła pochodzenia dobra
wymienia sposoby życia w bliskości z Bogiem.